יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.332 | +0.422 |
אירו | 3.9575 | +0.023 |
ליש"ט | 4.6099 | +0.32 |
100 יין | 3.0698 | +0.291 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
http://www.borlines.com/images/VGMCustomers.pdf
לקוחות יקרים.
במקביל לכל הכנסים והפרסומים המקצועיים בנושא, אנו מוצאים לנכון להזכיר לכל לקוחותינו, שהחל מתאריך ה-01/07/2016 תיכנס לתוקפה החובה לאימות משקל המכולה לפני טעינתה.
ארגון הספנות הבינלאומי IMO - International Maritime Organization, המסונף לארגון האו"ם, קבע הנחיה במסגרת אמנת SOLAS - Safety of life at sea, המחייבת מסירת משקל מאומת (הנקרא: Verified Gross Mass - VGM). האמנה מטילה אחריות להצהרה על משקל מאומת על היצואן.
החל מתאריך 1/7/2016 לא תותר טעינת מכולה לאנייה אם משקלה הכולל של המכולה לא אומת ולא הועבר לקברניט האנייה.
הנחיה זו תקפה בכל העולם ולפיכך משפיעה על טעינת מכולות הן ביבוא והן ביצוא.
בהתאם לתיקון אמנת ה-SOLAS, המשקל המאומת של המכולה הארוזה יסופק על ידי השוגר (Shipper), או הטרמינל, או הרכבת או המסופים העורפיים, באחת משתי השיטות:
בשתי השיטות, תוצאת השקילות חייבות להתקבל באמצעות מאזניים מכוילים ומאושרים בכפוף לתקנים ודרישות המדינה. השוגר, הנמלים, המסופים העורפיים והרכבת אחראים ומחויבים להשתמש בציוד המתאים כאשר הם מספקים את המשקל לטרמינל ולמוביל הימי. השוגר חייב לספק פרטי זיהוי פורמליים שיצורפו לנתוני השקילה, או להוראותיו לצד שלישי שמבצע את השקילה מטעמו. אלו יסופקו במסר תעודת האחסנה, כפי שזה מקובל היום.
לשימושכם, מצ"ב הגרסא הסופית להנחיות ה- VGM שפורסמה על ידי לשכת הספנות ב-25/05/2016.
שימו לב:
האחריות לדיווח מדוייק של משקל המכולה היא של היצואן בלבד והוא זה שיישא באחריות במקרה של סטייה או חריגה בין המשקל שדווח במסגרת הליך ה-VGM לבין המשקל שנמצא בפועל.
בברכת המשך שיתוף פעולה.
לוסי בורכרד ספנות בע"מ